Tipuri de airbag-uri, auto și moto
Airbag-ul reprezintă o dotare importantă a automobilelor și motocicletelor din zilele noaste, fiind proiectate pentru a salva vieți, pentru a proteja persoanele din interiorul autoturismelor sau de pe motocicletă în cazul unui accident. Introduse inițial în anii ’70, el a devenit pe parcurs o componentă obligatorie a mașinilor, fiind eficient mai ales dacă pasagerii au centura de siguranță pusă.
Înainte de a trece în revistă tipurile de airbag-uri din automobile, ne vom opri asupra celui de motocicletă. În primul rând, trebuie să știți că există și o geacă, un combinezon cu airbag care protejează motocicliștii mai ales în zona umerilor, coloanei și gâtului, care se umflă la contact cu solul. Pe unele motociclete au fost introduse și airbag-uri frontale.
Automobilele pot avea 9 tipuri de airbag-uri, doar câteva existând în dotarea de serie a celor mai multe autoturisme:
– Airbag-ul frontal este amplasat în volan și în partea superioară a bordului, fiind cel mai răspândit tip.
– Airbag-ul lateral apără pasagerii în cazul unui impact lateral.
– Airbag-ul cortină protejează capul pasagerilor în cazul unui impact lateral, acoperind, atunci când se umflă, geamurile laterale.
– Airbag-ul cortină pentru partea spate a fost produs pentru a ajuta pasagerii în urma unui impact posterior, acoperă luneta.
– Airbag-ul pentru genunchi este situat sub coloana volanului și a fost ”inventat” pentru a ocroti picioarele.
– Airbag-ul pentru centură este gândit pentru a ajuta mai bine toracele în cazul unui accident violent.
– Airbag-ul central, spate sau față, a fost dezvoltat pentru a se deschide între cei doi pasageri din spate sau din față.
– Airbag-ul anti-alunecare se umflă sub șezut pentru a împiedica alunecarea pasagerului sub centură și îl menține mai bine ancorat.
– Airbag-ul pentru pietoni este dezvoltat, așa cum îi spune și numele, pentru a proteja persoanele din afara autoturismului în cazul unui impact cu parbrizul.
Fără comentarii